Cea mai importantă investiție în infrastructura rutieră din Regiunea Vest se află în impas. Constructorul de pe Lotul 2 al Culoarului Trafic Mureș Nord, SC Strabag SA, a întârziat nepermis de mult lucrările la tronsonul pe care îl are în lucru. Cel puțin aceasta este concluzia la care a ajuns președintele Consiliului Județean Hunedoara, Laurențiu Nistor, instituția beneficiară a proiectului de modernizare.
În această dimineață, președintele Laurențiu Nistor, însoțit de responsabili din cadrul instituției, a efectuat o vizită fulger pe sectorul de drum pe care lucrează Strabag. Lucrările pe acest lot, care însumează 34 de kilometri, se desfășoară anevoios, iar compania Strabag a solicitat încă o amânare, deoarece nu s-a putut încadra în termenele asumate.
„Astăzi, înainte de prânz, am vizitat șantierul pentru a-mi face o idee clară legată de stadiul lucrărilor la cele două noi poduri de la Bârsău și de la Banpotoc. Deși vremea o permite, la muncă erau prezenți puțini angajați. În aceste condiții, consider că firma și-a organizat defectuos activitatea și a prevăzut personal insuficient pentru o lucrare de asemenea amploare”, a declarat președintele Laurențiu Nistor.
Ca urmare a situației, deloc încurajatoare, constatate în teren, președintele CJ Hunedoara i-a convocat pe reprezentanții din teritoriu ai companiei Strabag la o întâlnire la sediul instituției.
„Sunt total nemulțumit de ritmul lucrărilor mult întârziate de pe acest tronson, care ar putea atrage după sine pierderea fondurilor europene obținute pentru realizarea acestui proiect. Compania a tot cerut amânări și nu a respectat niciun termen stabilit. Acum au mai cerut o păsuire până în luna octombrie, dar sunt decis să nu o acordăm. Vom notifica, în cursul zilei de mâine, compania-mamă în legătură cu situația creată”, a declarat președintele Laurențiu Nistor, la finalul întâlnirii de la sediul CJ Hunedoara.
Lotul 2 cuprinde modernizarea DJ 107A, de la limita cu județul Alba până la Bârsău, intersecție cu DJ 761.
Pe celelalte două loturi ale proiectului, atribuite altor constructori, nu au fost probleme. Din contră, pe lotul 3, pe DJ 705, care face legătura între Orăștie (DN 7) și Geoagiu Băi, lucrările s-au finalizat înainte de termen, iar pe lotul 1, pe DJ 706A, cuprins între Bârsău și Ilia, a mai rămas un singur sector în lucru, cuprins între Bretea Mureșană și Ilia.
Modernizarea Culoarului Trafic Mureș Nord este cel mai complex proiect de infrastructură derulat de Consiliul Județean Hunedoara, finanțat prin POR 2014-2020, prin care se modernizează circa 70 de km de drumuri județene de pe Valea Mureșului. Suma alocată pentru realizarea acestui obiectiv de investiții este cea mai mare din regiunea Vest, fondurile atrase ridicându-se la 161.742.850,96 lei.
Kommentarer